zondag 21 oktober 2007

Nouka

Elaba allemaal,

Ik ben Nouka en Ik ben een Podenco'tje van ongeveer 3 jaar,
in El Refugio had ik nog de naam Lillie,
maar we hebben hier al 3 hondjes die hun naam op 'ie' eindigen
vandaar dat ik een andere kreeg...


Ik ben een heel bang hondje die heel wat heeft meegemaakt
en m'n vertrouwen beetje kwijt ben in de de mensen,



M'n vrouwtje doet me wel geen pijn
maar het is steeds moeilijk om die eerste aanraking weer te hebben,
dus meestal kruip ik in een hoekje als m'n mensjes passeren...

Nu m'n vrouwtje laat haar niet kennen hoor,
die doet er alles voor om me te helpen
en zelf als ik bijt uit schrik
gaat ze niet van me weg of doet ze me geen pijn...
Ze gaat me alle tijd geven die ik wil hebben
en enkel lief voor me zijn...


Vrijdagnamiddag heb ik hier dan ook alles in rep en roer gezet
door van thuis weg te lopen
Ik was gewoon bang en was ervandoor...
M'n vrouwtje die in alle staten was doordat ze me miste
Ze is me de hele avond achterna gegaan
maar telkens ze dichterbij kwam was ik er als een pijl vandoor...
vrijdagnacht en zaterdag ben ik de hele tijd op den dool geweest
m'n vrouwtje was alle hoop dat ik terug kwam verloren...



's Avonds kreeg ik toch de drang om terug naar huis te keren,
Alle deuren stonden voor me openen
m'n baasje en vrouwtje zaten in de ijzige koude op me te wachten,
toen ik aan de eetpot kwam hoorde vrouwtje het
en ze sloot de deuren achter me
m'n buitenavontuur zat erop...

Nu lig ik weer veilig in het zeteltje
en gaat m'n vrouwtje me nog beter in de gaten houden
dat ik er niet nog eens vandoor kan...


Ik ben haar klein zorgenkindje en ze wil me helpen
en ze wil een leuk gezellig familiehondje van me maken
de thuis die ik nooit gehad heb en die ik nie ken
zal ze me iedere seconde van m'n leven laten voelen...
Ze wil me gelukkig en vrolijk zien
en zal altijd voor me zorgen...

pootje
Nouka

Geen opmerkingen: